Skip Navigation Links.

چهل مزیت سئو سایت (بهینه سازی موتور جستجو) برای کسب و کارها

چهارشنبه، 08 فروردین 1397

چهل مزیت سئو سایت (بهینه سازی موتور جستجو) برای کسب و کارها

مزایای سئو سایت برای کسب و کارها

امروزه هر کسب و کاری نیاز به سرمایه گذاری روی بهینه سازی موتورهای جستجو دارد تا ترافیک طبیعی وب سایت خود را به حداکثر برساند. موتور جستجوی پیشرو گوگل، بینگ، یاهو و... هر کدام استراتژی های خاص خود را برای رتبه بندی وب سایت ها در نتایج جستجو دارند. در ادامه چهل مزیت استفاده از سئو را برای شما شرح خواهیم داد:

1- افراد در جستجوی محصولات و خدمات موردنظرشان در موتورهای جستجو هستند.

بیش از دو میلیارد نفر آنلاین هستند. 93 درصد فعالیت های آنلاین در موتورهای جستجو آغاز می شود. در هر ثانیه 40000 جستجو و در هر روز سه و نیم میلیارد جستجو انجام می شود. بنابراین میلیون ها فرصت وجود دارد تا کسب و کار شما در نتایج موتورهای جستجو نشان داده شود. یکی از مهم ترین مزایای جستجوگرها این است که مشتریان تان هر روز از موتورهای جستجو استفاده می کنند.

2- سئو موجب افزایش ترافیک با کیفیت می شود.

ترافیک از طریق موتورهای جستجو، بهترین ترافیک است. زیرا مردم به دنبال موارد موردنیازشان هستند و شما می توانید آن ها را از طریق موتورهای جستجو به سمت خود بکشانید. شما مجبور نیستید تبلیغ کنید تا افراد را به خرید مجبور کنید. افراد علاقه مند به خدمت یا محصولی خاص از طریق جستجو شما را پیدا می کند. موتورهای جستجو ارزشی در حدود 65 میلیارد دلار دارند، چرا که ترافیک طبیعی را به سمت سایت ها هدایت می کنند.

3- ترافیک از طریق سئو بیشتر شانس تبدیل به مشتری را دارد.

ترافیک از طریق سئو بیشتر از سایر کانال ها احتمال دارد که کاربران را به مشتری تبدیل کند. در واقع، ترافیک از طریق سئو بهترین نرخ تبدیل را برای وب سایت ها به همراه دارد. بنابراین تلاش کنید تا موقعیت خودتان در موتورهای جستجو را بهبود بخشید تا نرخ تبدیل تان را افزایش دهید.

4- سئو منجر به افزایش فروش می شود.

سئو یک اسطوره نیست. اگر شما یک محصول با کیفیت یا خدمت مناسب را ارائه می دهید، پس فروش خوب نیز خواهید داشت. اما اگر شما روی سئو سرمایه گذاری کنید تا در نتایج موتورهای جستجو بالاتر بیایید، می توانید فروش تان را افزایش دهید.

5- سئو موجب کاهش هزینه های کسب و کار می شود.

یکی دیگر از مزیت های سئو این است که رایگان هستند. این راه به مراتب ارزان تر از سایر روش های تبلیغات برای ترغیب کردن افراد به خرید است. تنها هزینه سئو، هزینه انتخاب بهترین شرکت سئو و همکاری با آن می باشد. علاوه بر تجارب برنامه نویسی وب و آشنایی با الگوریتم های گوگل، شما نیاز به یک شرکت سئوکار حرفه ای دارید تا رتبه خود را در نتایج جستجو ارتقا ببخشید.

6- سئو یک تبلیغات 24 ساعته است.

سئو در 24 ساعت شبانه روز و در هفت روز هفته وجود دارد. این بدان معناست که شما می توانید ترافیک وب سایت تان را در تمام روز و هر روز هفته/ ماه/ سال افزایش دهید. شما ممکن است خواب باشید اما در بالای نتایج جستجوی گوگل باشید. یعنی کسب و کار شما حتی زمانی که شما در استراحت به سر می برید نیز فعال است.

7- سئو باعث اعتماد و اعتبار می شود.

مردم به گوگل اعتماد دارند و هر روز از آن استفاده می کنند تا آنچه را که به دنبالش هستند، پیدا کنند. رتبه بالا در نتایج جستجو، برای کسب و کار شما اعتبار ایجاد می کند و مخاطبین شما احساس اعتماد می کنند. در حقیقت 37 درصد از کلیک های موتورهای جستجو از لیست های بالا هستند.

8- سئو یک استراتژی بلندمدت است.

سئو یک روش بلندمدت است و برای به دست آوردن رتبه و جایگاه عالی به شش الی دوازده ماه نیاز است. به همان اندازه که زمان برای بالا بردن رتبه نیاز است، کاهش رتبه نیز به سرعت انجام نمی شود. هنگامی که شما در بالای نتایج جستجو قرار بگیرید، به ندرت حرکت می کنید. تنها دلیل تغییر، افزایش رقابت در موتورهای جستجو یا تغییر در الگوریتم گوگل می باشد.


جهت دریافت مشاوره سئو از آژانس ایزی وب درخواست مشاوره را پرکنید.


9- سئو باعث می شود مشتریان تان بیشتر آگاه شوند.

 مشتریان شما از موتورهای جستجو برای تحقیق و سرچ استفاده می کنند. آن ها از یافته های خود برای کمک به تصمیم گیری های آگاهانه در مورد گزینه های موجود استفاده می کنند. رتبه بالا در سئو به شما اجازه می دهد تا مشتریان بالقوه تان را از حضور خود آگاه کنید.

10- سئو بر تصمیمات خرید تاثیرگذار است.

سئو به طور قابل توجهی بر تصمیمات خرید تاثیر می گذارد. سئو نرخ تبدیل را بهبود می بخشد. وب به طور شگفت انگیزی از تصمیمات خرید افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.

11- سئو به افزایش آگاهی از برند شما کمک می کند.

12- سئو باعث افزایش بازدید از وب سایت تان می شود.

سئو به طور قابل ملاحظه ای ترافیک سایت تان را افزایش می دهد. علاوه بر این، بسیاری از بازدیدکنندگام وب سایت شما، احتمالا وب سایت تان را به دوستان خود معرفی می کنند. سئوی قوی باعث رشد بیشتر و بیشتر شما در فضای وب می شود.

13- سئو قابل اندازه گیری و سنجش است.

سئو قابلیت پیگیری و اندازه گیری دارد و شما می توانید منابع نرخ تبدیل و میزان نرخ تبدیل سایت تان را اندازه گیری کنید. با استفاده از ابزار مناسب، شما قادر خواهید بود کلمات کلیدی کسب و کارتان را ارزشمندتر کنید.

14- سئو محرک فروش آفلاین است.

آیا مشتریان تان قبل از تحقیقات و بررسی های آنلاین از شما خرید می کنند؟ از آن جایی که اکثر افراد قبل از خرید، اقدام به تحقیق و بررسی می کنند، سئو سایت اهمیت بیشتری می یابد. سئو باعث می شود کاربران، شما را به راحتی در موتورهای جستجو بیابند و مورد بررسی قرار دهند، سپس به صورت حضوری به فروشگاه شما مراجعه کرده یا از طریق تماس تلفنی اقدام به خرید محصولات شما نمایند.

15- سئو از تبلیغات پولی (ادورز) مقرون به صرفه تر است.

یکی از ویژگی های بی نظیر سئو، مقرون به صرفه بودن آن نسبت به تبلیغات پولی است. هنگامی که شما در بالای رتبه بندی موتورهای جستجو قرار دارید، لازم نیست برای کلیک از موتورهای جستجو پولی پرداخت کنید.

16- رقبای شما از سئو برای رشد استفاده می کنند.

رقبای شما از طریق موتورهای جستجو به رشد کسب و کار خود کمک می کنند. اگر شما از سئو استفاده نکنید، دیر یا زود کسب و کارتان را از دست خواهید داد.

17- سئو به رشد کسب و کارهای کوچک کمک می کند.

اگر شما صاحب یک کسب و کار کوچک هستید، ممکن است متوجه شده باشید که رقبای بزرگ تان از تبلیغات گوگل (ادورز) برای بهبود جایگاه خود استفاده می کنند. با این حال، یک استراتژی موثر سئو می توانند به بالا رفتن رتبه شما در نتایج جستجو کمک کند. در حالی که رقبای بزرگ تان به تبلیغات متکی هستند، شما می توانید با استفاده از استراتژی هوشمندانه سئو به جذب مشتریان تان اقدام کنید.

18- سئو به شما کمک می کند سهم بازار را به دست آورید.

از طریق اولین بودن، سهم بازار را به دست آورید. اگر در صفحه اول نتایج جستجو باشید، مشتریان هرگز شما را با سایت دیگری جایگزین نمی کنند. 75 درصد از کاربران فقط به نتایج صفحه اول اکتفا می کنند.

19- سئو کمک می کند بازارهای جدید به دست آورید.

سئو کمک خواهد کرد تا در بازارهای جدید نیز نفوذ کنید. هنگامی که وب سایت شما بهینه سازی شده باشد، می توانید شروع به گسترش وب سایت خود کنید تا سایر کلمات کلیدی را هدف قرار دهید. کلمات کلیدی که انتخاب می کنید می تواند محصولات یا خدمات جدیدی باشد که می توانید ارائه دهید.

20- سئو باعث افزایش ارزش کسب و کار شما می شود.

زمانی که سئو سایت شما بهبود یابد، ارزش کسب و کار شما نیز بهبود می یابد. بسیاری از مشتریان، رتبه بندی بالا (سئو قوی) را به عنوان دارایی ارزشمند یک کسب وکار می دانند.

21- سئو باعث ادغام تمام فعالیت های بازاریابی آنلاین شما می شود.

سئو بازاریابی آنلاین است. تمام فعالیت های بازاریابی آنلاین به نوعی می تواند به رتبه بندی و سئو بهتر کمک کند. طراحی سایت، بازاریابی محتوا، خدمات بازاریابی شبکه های اجتماعی و تبلیغات آنلاین بر سئو اثر می گذارد.

22- سئو موجب بهبود ROI بازاریابی کلی می شود.

یک کمپین بازاریابی یکپارچه بر رتبه بندی های سئو تاثیر خواهد گذاشت. حتی ROI تمام فعالیت های بازاریابی نیز بالا خواهد رفت.

23- سئو بهترین استراتژی روابط عمومی است.

سئو نوع جدیدی از استراتژی روابط عمومی است. سئو باعث می شود که روابط عمومی احساس شود. به منظور بالا بردن سایت در موتورهای جستجو، شما باید لینک های با کیفیت داشته باشید. بک لینک ها، لینک های خارجی هستند که از سایت های دیگر به سایت شما لینک داده می شوند. هرچه تعداد بک لینک های سایت شما بیشتر باشد، وب سایت شما مرتبط تر است.

24- سئو باعث افزایش دنبال کنندگان شما در شبکه های اجتماعی خواهد شد.

سئو تعداد فالوورهای شبکه های اجتماعی را افزایش خواهد داد. همچنان که بازدیدکنندگان سایت شما در حال بررسی مطالب سایت شما هستند، احتمالا بر روی آیکون های شبکه های اجتماعی شما نیز کلیک می کنند تا شما را دنبال کنند.

25- سئو به مشترکین خبرنامه ایمیلی شما اضافه می کند.

سئو مشترکین خبرنامه ایمیلی شما را افزایش خواهد داد. اگر یک فرم ثبت نام ایمیل در وب سایت خود داشته باشید، می توانید انتظارات بیشتری از مشترکین خود داشته باشید. اگر شما سئوی خوب داشته باشید، سایت شما بیشتر در معرض دید قرار می گیرد و ترافیک سایت تان افزایش می یابد.

26- سئو باعث افزایش ترافیک وبلاگ می شود.

سئو ترافیک وب سایت شما را افزایش می دهد. هم زمان که قدرت وب سایت شما در موتورهای جستجو افزایش می یابد، محتوای وبلاگ شما بیشتر در نتایج گوگل یافت می شود و در نهایت با ترویج وبلاگ شما، ترافیک سایت شما نیز افزایش خواهد یافت.

27- سئو باعث افزایش نرخ کلیک (CTR) در وب سایت شما می شود.

رتبه بالا و سئو قوی باعث افزایش نرخ کلیک (CTR) سایت شما می شود و بالعکس.

28- سئو باعث افزایش مدت زمان حضور کاربران در سایت می شود.

با افزایش نرخ کلیک سایت، مدت زمان حضور کاربران در سایت نیز افزایش می یابد. اگر بازدیدکنندگان تان در سایت بیشتر بمانند، بیشتر احتمال دارد که آن ها از شما خریداری کنند. علاوه بر این، سئو شما نیز افزایش می یابد.

29- سئو به ایمنی و امنیت وب سایت شما کمک می کند.

سئو باعث خواهد شد که وب سایت تان امن و مطمئن شود. سئو بازدیدکنندگان وب سایت تان را از ویروس ها و تقلب ها محافظت می کند. وب سایت های ایمن در رتبه های بالای موتورهای جستجو قرار می گیرند.

30- سئو باعث بهبود سرعت سایت شما می شود.

وب سایت های با سرعت لود بالا در ارائه تجربه بهتر به کاربران و بازدیدکنندگان موفق تر عمل می کنند. در نتیجه در جایگاه بهتری قرار خواهند گرفت.

31- سئو باعث بهبود تجربه کاربری سایت شما می شود.

سئو به طور کلی تجربه کاربری سایت تان را بهبود می بخشد. همواره باید به خاطر داشته باشید که هدف گوگل این است که با کاربران خود ارتباط برقرار کنید. برای کسب رتبه بالا در گوگل، سایت شما باید کاربرپسند باشد و یک تجربه عالی را به کاربر هدیه دهد.

32- سئو در حال رشد است.

پیش بینی می شود هزینه های سئو تا سال 2020 به 80 میلیارد دلار افزایش یابد. هزینه های سئو احتمالا بالاتر از هزینه های تبلیغاتی آنلاین است. سئو به یک دلیل رشد می کند: چون کار می کند! کسب و کار شما از طریق سئو می تواند در فضای اینترنت رشد کند.

33- سئو، تلفن همراه است.

موبایل آینده آنلاین است و 50 درصد از کاربران اینترنتی، موبایلی هستند. این روند رو به افزایش است. با بهینه سازی وب سایت تان، خود را برای نسل بعدی بازاریابی آماده کنید. وب سایت شما باید موبایل فرندلی باشد. 


بیشتر بخوانید: تعرفه سئو در سال جدید چقدر است؟


 34- سئو به شما کمک خواهد کرد که بلند شوید.

250 میلیون وب سایت در اینترنت وجود دارد. سئو به شما کمک می کند تا از میلیون ها وب سایت دیگر پیشی بگیرید.

35- سئو برای هدف گذاری دقیق است.

سئو بر اساس کلمات کلیدی است. این یعنی که لیست نتایج بر مبنای کلمات کلیدی جستجو شده نشان داده می شود. مزیت سئو این است که افرادی که دقیقا به دنبال کسب و کار شما هستند را می توانید هدف گذاری کنید.

36- ترافیک سئو، ترافیک واقعی است.

ترافیک حاصل از سئو، واقعی است. افرادی که از سایت شما بازدید می کنند، برای سرگرمی این کار را انجام نمی دهند. آن ها واقعا به سایت شما نیاز دارند و به دنبال شما هستند. به همین دلیل روی سایت شما کلیک کرده اند.

37- رتبه بندی سئو ماندگار است.

اگر شما از طریق سئو در موقعیت های بالا قرار بگیرید، به راحتی رتبه شما کاهش نمی یابد. شما باید خوشحال باشید و شروع به گسترش کلمات کلیدی تان بکنید.

38- سئو هوشمندترین سرمایه گذاری بازاریابی است.

مزایای سئو بی نهایت است. سئو هوشمندترین سرمایه گذاری بازاریابی است که می توانید انجام دهید. سئو یک دارایی بلندمدت برای کسب و کار شماست.

39- سئو به شما در جذب افراد با استعداد کمک می کند.

سئو کمک می کند افرادی که از طریق گوگل به دنبال کار می گردند، شما را بیابند. وب سایت خود را برای موقعیت های کاری موردنیازتان بهینه سازی کنید و با این کار از هزینه های استخدام و آگهی اجتناب کنید.

40- سئو می تواند کسب و کار شما را دو برابر، سه برابر یا چهار برابر کند.

سئو باعث گسترش بازار هدف شما می شود. شما می توانید با داشتن یک استراتژی سئو موثر، کسب و کارتان را در شهرها، ایالت ها، کشورها و یا سایر نقاط جهان گسترش دهید.

ارسال دیدگاه‌ها‌

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دیدگاه‌ها‌

ایزی وب در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.