اهمیت طراحی فروشگاه اینترنتی

بنا به آمار گوگل، بیش از 62% مردم قبل از خرید به روش های سنتی، ابتدا از طریق گوگل وارد سایتهای فروشگاهی آنلاین شده و اقدام به بررسی، مقایسه و برآورد قیمت میکند همین امر موجب گردیده تا خیلی از صاحبان مشاغل تصمیم به طراحی سایت فروشگاهی بگیرند. فروشگاهی که قرار است از این پس مهم‌ترین، امن‌ترین و سریع‌ترین راه فروش محصولات شما به مشتریان تان باشد. ما در ایزی وب به خوبی این موضوع را درک می‌کنیم و مهارت و تجربه لازم برای ساخت فروشگاه اینترنتی با کیفیت و درخور نام شما را داریم.

طراحی سایت فروشگاهی

فروشگاه اینترنتی چیست؟

یک فروشگاه اینترنتی، وب سایتی است که مردم در ازای خرید کالا یا خدمات، مبلغی را به صورت آنلاین پرداخت می کنند. یک فروشگاه آنلاین، سایتی است که امکان جستجو محصول یا خدمتی خاص، مشاهده انواع محصولات و خدمات، مطالعه ویژگی ها و قابلیت های آن ها، مقایسه آن ها با سایر کالا ها و خدمات، پرداخت مبلغ خرید به صورت آنلاین و... را برای کاربران اینترنتی فراهم می کند.

دلایل اهمیت طراحی سایت فروشگاهی

امروزه با گسترش اینترنت و به وجود آمدن وب سایت ها، طراحی سایت فروشگاهی بسیار رواج پیدا کرده است. فروشگاه های آنلاین، امکان یافتن محصولات و خدمات را برای مردم آسان نموده اند. خرید از سایت های فروشگاهی از سوی مردم به خصوص قشر جوان جامعه، با استقبال زیادی همراه بوده است. خریداران و متقاضیان محصولات و خدمات، به دلیل مشغله فراوان و یا ترافیک زیاد و آسانی بیشتر، کمتر به خرید حضوری روی می آورند و ترجیح می دهند محصولات مورد نیاز خود را از طریق اینترنت خریداری کنند. طراحی سایت فروشگاهی با کیفیت، بر میزان رضایت کاربران و هم بر میزان اثربخشی حضور کاربر در سایت تاثیر خواهد گذاشت و به نوعی باعث بالا بردن نرخ تبدیل کاربر به مشتری در سایت فروشگاهی می شود.

چند قابلیت ضروری یک سایت فروشگاهی

داشتن لوگوی متناسب با کسب و کار

یک لوگوی مناسب و گویا، در حکم یک کارت ویزیت برای کسب و کارهای حضوری است و نقش موثری در جذب مخاطب دارد. در خرید آنلاین، لوگو نماد اعتماد و اطمینان برای صاحب کسب و کار است. برندهای معروف، معمولا لوگوهای منحصر به فرد و ماندگار دارند.

ارائه تخفیف و پیشنهادهای ویژه به کاربران

یک وب سایت فروشگاهی باید در همان ابتدای ورود کاربران به سایت، علاقه و توجه آن ها را به سایت جلب کند. کابران معمولا از سایت هایی که صفحه اصلی جذاب تری دارند، استقبال می کنند و از آن جا خرید می کنند. نمایش تخفیف ها و پیشنهادهای ویژه در صفحه اصلی سایت، باعث جذب مخاطب و ترغیب او به خرید می شود.

ارسال رایگان محصولات

ارسال رایگان برای بسیاری از مشتریان فروشگاه های اینترنتی مهم است و معمولا آن ها از فروشگاه هایی خرید می کنند که کالای خریداری شده شان را به رایگان ارسال کند. بسیاری از فروشگاه های اینترنتی برای جلوگیری از هزینه های اضافی حمل و نقل، یک حداقل مبلغ خرید را مشخص می کنند و خریدهای بالای این مبلغ را به صورت رایگان ارسال می کنند.

نمایش آخرین و جدید ترین اخبار و محصولات

می توان اطلاعیه های مربوط به دوره های تخفیف یا برنامه های آینده و همچنین محصولات جدید را در صفحه اصلی سایت به نمایش گذاشت.  مشتریان ترجیح می دهند اطلاعات جدید و یا محصولات جدید را در نگاه اول ببینند و کمتر زمان خود را در صفحات داخلی سایت هدر بدهند.

سبد خرید، فرم ورود و فرم جستجوی محصول

در سایت های فروشگاهی، بهتر است سبد خرید محصول، فرم ورود و فرم جستجوی محصول در کنار هم قرار داده شوند. برای ورود به سایت و انجام مراحل خرید، هر مشتری باید یک نام کاربری و رمز عبور شخصی داشته باشد. در فروشگاه های آنلاین بزرگ که محصولات متنوعی دارند، وجود فرم جستجوی محصول ضروری است. فرم جستجو به مشتریانی که به دنبال محصول خاصی هستند کمک می کند تا به طور مستقیم، کالای مورد نظرشان را بیابند و سفارش خود را ثبت کنند.

گزینه سیستم پرداخت

وب سایت های فروشگاهی با خریداران زیادی سر و کار دارند که هر کدام سیستم پرداخت خاصی را ترجیح می دهند. ممکن است روش های پرداختِ خاص، محدودیت های فنی داشته باشند. به همین دلیل بهتر است گزینه های پرداخت برای کاربران واضح باشند. فروشگاه های آنلاین معمولا از گزینه هایی مانند کارت های اعتباری، کوپن های هدیه، پرداخت در محل و ... به عنوان سیستم های پرداخت اصلی خود استفاده می کنند. آیکون های این روش های پرداخت معمولا در پایین صفحه یا در گوشه های بالای سایت قرار داده می شوند.

لینک شبکه های اجتماعی

تحقیقات نشان می دهند که تقریبا بیست درصد از خرید های آنلاین بعد از بررسی های شبکه های اجتماعی صورت می گیرد. مردم تمایل دارند قبل از خرید، از نظرات سایرین درباره آن محصول آگاه شوند. شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام یا تلگرام بهترین منابع برای دریافت اطلاعات در مورد محصولات هستند. همچینن، شبکه های اجتماعی به بهتر دیده شدن فروشگاه آنلاین شما کمک می کنند. یکی از بهترین راه های اطلاع رسانی و ارتباط با مشتریان بالقوه، شبکه های اجتماعی هستند.

پشتیبانی آنلاین و اطلاعات تماس

یک سایت فروشگاهی باید یک تیم پشتیبانی آنلاین داشته باشد و از طریق چت آنلاین با کاربران یا خریداران ارتباط برقرار کند. اگر خرید آنلاین در تمام مدت شبانه روز امکان پذیر است، فروشگاه اینترنتی باید سرویس پشتیبانی 24ساعته داشته باشد تا به سوالات احتمالی مشتریان پاسخ داده شود.

نشان های اعتماد الکترونیکی

نشان های اعتماد، آرم ها و تصاویر کوچکی هستند که خرید امن و بدون حاشیه را از سوی یک سازمان معتبر تضمین می کنند (مانند نماد اعتماد الکترونیکی مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران). این مجوزهای رسمی اعتماد مشتریان را برای به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی خود جلب می کنند. اگر بازدیدکنندگان سایت بدانند که فرآیند پرداخت آن ها امن است، تمایل بیشتری به خرید نشان می دهند.

ویژگی های طراحی سایت فروشگاهی خوب

یک وب سایت فروشگاهی، برای آن که بتواند اعتماد و اطمینان کاربران خود را جلب کند، باید دارای ویژگی ها و قابلیت هایی باشد. برخی از ویژگی های مهم طراحی سایت فروشگاهی عبارتند از :

ویژگی اول – طراحی سایت فروشگاهی به صورت ریسپانسیو

در سال های اخیر، شاهد گسترش چشمگیر استفاده از تلفن های همراه هستیم. این موضوع باعث روی آوردن طراحان وب به طراحی سایت ریسپانسیو (واکنش گرا) شده است. کاربران وب بیشتر از تلفن های همراه یا تبلت ها استفاده می کنند و کارهای اینترنتی خود را از این طریق انجام می دهند. به همین دلیل، طراحی سایت متناسب با صفحه های موبایل یا تبلت اهمیت یافته است. طراحی سایت ریسپانسیو بر روی تجربه کاربر تاثیر می گذارد و موجب می شود کاربر مدت زمان بیشتری را در سایت سپری کند. الگوریتم های موتور جستجوی قدرتمند گوگل بسیار هوشمند و به روز هستند و به سایت های ریسپانسیو یا موبایل فرندلی، امتیاز مثبت می دهند و باعث بهبود رتبه آن سایت می شوند.

ویژگی دوم – پیاده سازی تکنیک های سئو و بهینه سازی سایت در طراحی سایت فروشگاهی

رعایت اصول سئو در طراحی سایت فروشگاهی بسیار اهمیت دارد و باعث بهتر دیده شدن فروشگاه اینترنتی توسط کاربران وب می شود زیرا آن را از طریق موتورهای جستجو سریع تر می یابند. بهینه بودن سایت فروشگاهی به افزایش رتبه صفحات سایت کمک زیادی می کند. از دیگر تکنیک های سئو در طراحی سایت، افزایش سرعت بارگذاری محتوای سایت است که این مورد، دسترسی آسان و در کمترین زمان کاربران به صفحات سایت را فراهم می کند.

ویژگی سوم – طراحی سایت فروشگاهی جذاب و مدرن با گرافیک بالا

تحقیقات انجام شده روی رفتار کاربران سایت نشان می دهد که کاربران در ابتدای ورود به یک سایت، به گرافیک و طراحی آن واکنش نشان می دهند و گرافیک مدرن و جذاب می تواند توجه آن ها را به خود جلب کند و باعث ماندگاری بیشتر وی در سایت شود. استفاده از تصاویر با کیفیت، جذاب و متناسب با موضوع سایت روی کیفیت گرافیکی و ظاهر سایت بسیار موثر است. رنگ ها نیز در طراحی سایت کاربر پسند نقش مهمی دارند و طراحان وب باید دانش لازم در روانشناسی رنگ ها برای طراحی سایت را داشته باشند.

ویژگی چهارم – چیدمان محصولات در طراحی سایت فروشگاهی

چیدمان محصولات یک سایت فروشگاهی نباید یکنواخت باشد؛ به گونه ای که کاربر تمایلی به دیدن آن ها نداشته باشد و سایت را ترک کند. چیدمان محصولات را باید به گونه ای انجام داد که تنوع محصول در آن دیده شود. یعنی کاربر باید هنگام بازدید از سایت فروشگاهی، با طیف وسیعی از محصولات رو به رو شود تا احساس خستگی و یکنواختی نکند. می توان محصولات جذاب و پر فروش را در صفحه اصلی سایت قرار داد تا توجه کاربر را بیشتر جلب کند.

ویژگی پنجم – درج مشخصات فنی و جزئیات کامل محصولات فروشگاه

کاربران به قصد کسب اطلاعات لازم درباره محصولات مورد نیازشان به سایت های فروشگاهی مراجعه می کنند و تا اطلاعات لازم را درباره آن ها ندانند، به خرید اقدام نمی کنند. معمولا افراد تمایل دارند محصولات با برندهای مختلف را با یکدیگر مقایسه کنند و جزئیات کامل درباره آن ها را بدانند. پس یک سایت فروشگاهی باید اطلاعات فنی و سایر جزئیات را در زیر هر محصول درج نماید و امکان مقایسه چند محصول با یکدیگر را نیز فراهم کند.

ویژگی ششم – سبد خرید و صفحه پرداخت

محصولات باید به گونه ای در سایت قرار گیرند که کاربر نیاز داشتن آن محصول را در خود حس کند و به خرید آن محصول ترغیب شود. کاربر پس از مشاهده محصول، باید بتواند به راحتی و با اطمینان خاطر سفارش خود را ثبت کند و فرآیند خرید را طی کند. قابلیت اضافه کردن محصول به سبد خرید و اتصال به درگاه پرداخت باید در دسترس کاربر باشد و در داخل سایت به دنبال آن نگردد.

ویژگی هفتم – امتیاز دهی و اولویت بندی محصولات

یکی از ویژگی های مهم سایت های فروشگاهی، امتیاز دهی به محصولات توسط کاربران (خریداران) و نظردهی درباره محصولات است. کاربران یک سایت فروشگاهی باید بتوانند نظرات خود درباره هر محصول را زیر آن محصول درج کنند تا کاربران دیگر نیز قبل از خرید، این نظرات را ببینند و تصمیم گیری بهتری داشته باشند.

طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای و اختصاصی

طراحی گرافیکی اختصاصی

طراحان ما وب سایتی منحصر به فرد و جذاب برای شما خلق خواهند کرد.

رعایت استاندارد های سئو

ما تمام استانداردهای روز طراحی سایت را در وب سایت شما رعایت خواهیم کرد.

سرعت و امنیت بالا

وب سایتی سریع با امنیت بالا برای شما طراحی خواهیم کرد

آموزش و پشتیبانی

ما مدیریت سایت را آموزش می‌دهیم و پاسخگوی سوالات شما هستیم.

نمونه کارهای طراحی سایت فروشگاهی

فروشگاه محصولات زیبایی بیوتی فرست

فروشگاه محصولات زیبایی بیوتی فرست

سال: 1402
فروشگاه روح هنر

فروشگاه روح هنر

سال: 1402
فروشگاه اینترنتی دکان استوک

فروشگاه اینترنتی دکان استوک

سال: 1401
ایزی کامرس

ایزی کامرس

سال: 1400
داروخانه آنلاین دکتر یزدیان

داروخانه آنلاین دکتر یزدیان

سال: 1398
فروشگاه مد و پوشاک زیروفشن

فروشگاه مد و پوشاک زیروفشن

سال: 1402

​مشتریان نام‌آشنایی که به ایزی وب اعتماد کرده اند

اعتماد حاصل تلاش مداوم، ارائه کیفیت بالا، درک صحیح از نیاز مشتری و خدمات صادقانه پس از فروش است.

بهینه سازی و سئو وب سایت فروشگاهی

سئو و بهینه سازی سایت فروشگاهی شما با رعایت تمامی استانداردهای گوگل و سایر موتورهای جستجو

هنگامی که صحبت از فروشگاه آنلاین و تجارت الکترونیک، به میان می آید، راه کوتاه یا آسانی برای جذب مشتریان بالقوه و تبدیل آن ها به خریدار وجود ندارد. دوره بازگشت سرمایه در کسب و کارهای آنلاین نسبتا زیاد است. متقاعد کردن مردم به خرید از سایت فروشگاهی، دشوار است. در این مطلب سعی داریم با ارائه پنج راهکار، به بهینه سازی یک سایت فروشگاهی کمک کنیم:

1- امروزه هر کسب و کاری به اهمیت موتورهای جستجو پی برده است. سئوی خوب کمک می کند تا موتورهای جستجو مانند گوگل، سایت شما را در میان تعداد بیشماری وب سایت بیابند. اگر می خواهید سایت فروشگاهی تان در چند صفحه اول گوگل نمایش داده شود، باید از محتوای مناسب و کلمات کلیدی مرتبط به خوبی استفاده کنید. وقتی شما یک کلمه کلیدی مناسب را برای سایت تان تعریف می کنید، گوگل شما را راحتتر پیدا می کند و به کاربران نشان می دهد.

2- شاید تصور کنید که کلمات "فروش" یا "تخفیف" برای مشتری جذاب است. شما اشتباه فکر می کنید زیرا عباراتی مثل "تضمین قیمت پایین" ، "تخفیف ویژه فصل" ، ارسال رایگان" و... برای مشتری جذاب تر هستند. بنابراین تلاش کنید از چنین عباراتی در طراحی سایت فروشگاهی تان استفاده کنید و آن ها را با رنگ متفاوت یا برجسته تر نمایش دهید تا مشتریان تان آن را راحت تر ببینند و سریعتر تصمیم بگیرند.

3- نیازی به گفتن نیست که طراحی سایت فروشگاهی، به تنهایی عامل تعیین کننده ای در جذب بازدیدکننده سایت است. طرح بندی صفحات سایت باید واضح و کاربرپسند باشد. از جملات و توضیحات اضافی و طولانی در سایت فروشگاهی خودداری کنید زیرا مردم برای خرید کردن به سایت شما مراجعه کردند نه برای خواندن مطلب. یعنی در حالی که توصیفاتی را برای هر محصول یا خدمت تان می نویسید، نیازی به نوشتن یک رمان ندارید و می توانید از جملات کوتاه و چند تصویر استفاده کنید. رنگ و فونت هایی را در طراحی سایت فروشگاهی انتخاب کنید، که منعکس کننده ایده های کسب و کارتان باشد. سرعت لود سایت نیز از عوامل بسیار مهم در جذب مشتری است. شما تنها دو ثانیه فرصت دارید تا افراد را جذب کنید. پس از آن، به ازای هر ثانیه ای کی می گذرد، 10 درصد از بازدیدکنندگان تان را از دست می دهید. بنابراین جای تعجب نیست که گوگل توجه ویژه ای به سایت هایی که زیر یک ثانیه لود می شوند، دارد.

4- صفجه اصلی سایت فروشگاهی می تواند، برای چیزی فراتر از فروش و پیشنهادت ویژه یا نشان دادن محصولات جدید استفاده شود. سعی کنید محصولات پرفروش و آن چه که باعث محبوبیت این محصولات شده است را در نگاه اول به کاربر نشان دهید. افراد معمولا به تصاویر جذاب در اسلاید شوی صفحه اصلی جذب می شوند و روی آن کلیک می کنند. شما می توانید از این طریق، کاربر را به صفحه ورود محصول هدایت کنید و محصولات مرتبط دیگری را نیز، در کنار محصولات پر فروش به او پیشنهاد کنید.

5- به منظور بهبود تجربه خرید مشتری در داخل سایت باید اطمینان حاصل کنید که جستجو در داخل سایت تان به خوبی انجام می شود و اطلاعات مربوط به محصولات، زمان تحویل محصول، شیوه ارسال محصول، سیاست های بازگشت یا تعویض محصول، و... به راحتی و از طریق جستجوی داخلی به کاربر ارائه می شود. با ارائه این اطلاعات به بازدیدکنندگان، می توانید آن ها را مدت زمان بیشتری در داخل سایت نگه دارید. مورد دیگری که به بهبود تجربه خرید افراد کمک می کند، توصیف جالب محصولات است. باید اطمینان حاصل کنید که توضیحات شما، محصول را به صورت کاملا شفاف برای خواننده توصیف می کند. شما حتی می توانید محتواهای بیشتر مانند راهنمای خریداران را نیز ارائه دهید. این مورد برای سئو سایت شما خوب است زیرا گوگل در حال حاضر به محتوای طولانی بیشتر اهمیت می دهد.

ویژگی فروشگاه ساز اینترنتی ایزی وب

که باعث افزایش رضایت مشتریان و همچنین ذینفعان سایت می شود.

تعریف محصولات و کالاهای مختلف

  • محصول اجاره ای
  • سرویس های دوره ای
  • محصول دیجیتال قابل دانلود
  • محصول بعنوان کارت هدیه
  • محصول رزرو شدنی (سیستم رزرو آنلاین)
  • محصول قابل پیش فروش

قیمت گذاری پیشرفته

  • قیمت فروش، قیمت قبلی، قیمت ویژه
  • امکان تعریف قیمت پایه فروش محصول
  • هزینه تمام شده تولید محصول
  • مناقصه
  • امکان نمایش تماس برای قیمت
  • دریافت پیشنهاد قیمت مشتری

محتوای متنوع

  • محتوای کامل برای کالاها
  • بلاگ
  • اخبار و اطلاعیه ها
  • صفحات جداگانه (لندینگ پیج)
  • انجمن (فروم)
  • ثبت نظر، پرسش و پاسخ برای هر کالا

فروش پیشرفته

  • بررسی و پیگیری سفارش ها مرسوله ها
  • مشاهده وضعیت پرداخت ها
  • امکان تعریف ویژگی های پرداخت
  • مشاهده وضعیت مرسوله ها
  • صدور رسید انبار برای بخش مرسوله ها
  • امکان عودت کالا توسط مشتری

مدیریت کاربران

  • ثبت نام کاربر با ایمیل یا موبایل
  • ایجاد فیلدهای دلخواه برای ثبت نام
  • امکان تعیین نقش کاربر
  • مشاهده کاربران آنلاین
  • امکان جستجوی کاربران
  • استفاده از احراز هویت خارجی

نگهداری و پشتیبانی سیستم

  • بکاپ گیری اتوماتیک و دستی
  • مانیتورینگ وب‌سایت
  • گزارش عملکرد سیستم (Log)
  • صف پیام ها
  • وظایف زمانبندی شده
  • پاک سازی فایلهای پشتیبان‎

مدیریت پنل

  • تعیین دسترسی متنوع به مدیریت فروشگاه
  • امکان پیش نمایش کاتالوگ محصول قبل از انتشار
  • نمایش جدول مشتریان خریدار هر محصول
  • امکان کپی نمودن محصول
  • امکان وارد نمودن محصولات از فایل اکسل
  • امکان مشاهده گزارش فعالیت های کاربر

مدیریت موجودی

  • امکان تعریف موجودی محصولات
  • نمایش جدول محصولات رو به اتمام
  • بررسی موجودی محصول بر اساس ویژگی
  • موجود یا ناموجود شدن محصول بر اساس زمان
  • اطلاع رسانی به کاربر در صورت موجود شدن کالا
  • مدیریت کالاهای موجود

تخفیفهای متنوع

  • تعریف کوپن تخفیف
  • تعریف کارت هدیه به همراه اطلاع رسانی
  • قابلیت امتیاز دهی نسبت به خرید
  • وظایف زمانبندی شده ای
  • انواع تخفیف‎
  • امکان مشاهده گزارش فعالیت های کاربر

انبار داری

  • تعریف چند انبار مختلف برای محصولات
  • درج کد انبار برای هر محصول
  • هزینه تمام شده تولید محصول برای محاسبه سود
  • مدیریت محصولات هر انبار
  • تخصیص انبار به فروشندگان

نحوه ارسال

  • امکان فعال سازی دریافت حضوری کالا
  • ارسال رایگان برای مبلغ سفارش مشخص
  • پنل برآورد هزینه ارسال کالا
  • چاپ برچسب بسته بندی مرسوله ها
  • انواع تخفیف
  • تعیین وزن و ابعاد محصول برای محاسبه

چند فروشگاهی

  • هر فروشگاه دسته بندی و محصولات خود را دارد
  • هر فروشگاه مشتریان خود را دارد
  • امکان محدود سازی ویژگی ها به هر فروشگاه
  • امکان تعریف تولید کننده
  • همکاری در فروش (Affiliate)
  • ثبت درخواست حساب فروشنده

خدمات مشاوره طراحی سایت شرکتی ایزی وب

فرم درخواست طراحی سایت

در صورتی که می‌خواهید طی یک جلسه حضوری در زمینۀ کسب و کار شما صحبت کنیم، کافی است درخواست خود را برای ما ثبت کنید.

مشاوره تلفنی

کافی است با تلفن ثابت با خط اختصاصی مشاوره دیجیتال مارکتینگ ما تماس بگیرید تا کارشناسان با تجربه ما پاسخگوی نیازهای شما باشند.

  • بازگشت